دانلود پرسشنامه افکار وسواسی (OBQ-44)
[ بازدید : 128 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]
شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا برخی ژورنالها از نویسندگان تقاضای معرفی داور میکنند؟ با تخصصیتر شدن روزافزون پژوهشهای علمی، یافتن متخصصی که بتواند داوری همتا انجام دهد برای ژورنالها سخت شده است. بنابراین درخواست از نویسندهها برای معرفی داور همتا برای دو طرف سودمند است، چرا که هم در وقت و منابع ژورنالها صرفهجویی میشود و نیازی نیست داوران همتا را جستجو کنند، و هم نویسندهها میتوانند داورانی را که با آنها آشنایی دارند پیشنهاد دهند. با این حال، با توجه به اینکه نویسندهها میدانند که در حوزه تخصصیشان چه کسی برای قضاوت کارشان صلاحیت بیشتری دارد، آیا تضمینی وجود دارد کسی را انتخاب نکنند که مطابق میل آنها مقاله را داوری کند؟ باید توجه کرد که ژورنالها هیچ الزامی ندارند داورانی را به کار گیرند که نویسندهها معرفی کردهاند و این مسئله ممکن است به صراحت در بخش Notes for Contributors ذکر شود، اما داوران نیز دارای تعهداتی هستند. شیوهنامههای اخلاقی، تعارض منافع را به همان اندازه که برای نویسندگان جدی دانسته برای داوران هم جدی میداند، و از داوران احتمالی میخواهد که تعارض منافع را اعلام کنند. همچنین از داوران درخواست میشود که از ژورنال بپرسند چه چیزهایی در حکم منافع شخصی تلقی میشود. ژورنالها انتظار دارند داورانی که احتمال میدهند بیطرفیشان نقض شود داوری را نپذیرند، اما اجتناب از تعارض منافع گاهی اوقات سخت است.
ادامه مطلب را در سایت پذیرش مقاله و ترجمه نیتیو بخوانید
در چاپ کتاب به سه نوع مجوز احتیاج داریم. این مجوزها عبارتند از شابک، فیپا و اخذ مجوز ارشاد.
۱- اخذ شابک از خانه کتاب
معمولا
انتشارات لیستی از شابک های صادره دارد که میتواند هر یک از این شابک ها
رو به یک کتاب جدید اختصاص دهد. بنابراین، ناشران قانونی، شماره شابک کتاب
را در اختیار دارند که بعد از آماده شدن کتاب شماره شابک را به کتاب
ارایه میدهد. اخذ شماره شابک پروسه زمانبری نیست و میتوان بعد از آماده
شدن کتاب شماره شابک را برای آن دریافت نمود.
شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا برخی ژورنالها از نویسندگان تقاضای معرفی داور میکنند؟ با تخصصیتر شدن روزافزون پژوهشهای علمی، یافتن متخصصی که بتواند داوری همتا انجام دهد برای ژورنالها سخت شده است. بنابراین درخواست از نویسندهها برای معرفی داور همتا برای دو طرف سودمند است، چرا که هم در وقت و منابع ژورنالها صرفهجویی میشود و نیازی نیست داوران همتا را جستجو کنند، و هم نویسندهها میتوانند داورانی را که با آنها آشنایی دارند پیشنهاد دهند. با این حال، با توجه به اینکه نویسندهها میدانند که در حوزه تخصصیشان چه کسی برای قضاوت کارشان صلاحیت بیشتری دارد، آیا تضمینی وجود دارد کسی را انتخاب نکنند که مطابق میل آنها مقاله را داوری کند؟ باید توجه کرد که ژورنالها هیچ الزامی ندارند داورانی را به کار گیرند که نویسندهها معرفی کردهاند و این مسئله ممکن است به صراحت در بخش Notes for Contributors ذکر شود، اما داوران نیز دارای تعهداتی هستند. شیوهنامههای اخلاقی، تعارض منافع را به همان اندازه که برای نویسندگان جدی دانسته برای داوران هم جدی میداند، و از داوران احتمالی میخواهد که تعارض منافع را اعلام کنند. همچنین از داوران درخواست میشود که از ژورنال بپرسند چه چیزهایی در حکم منافع شخصی تلقی میشود. ژورنالها انتظار دارند داورانی که احتمال میدهند بیطرفیشان نقض شود داوری را نپذیرند، اما اجتناب از تعارض منافع گاهی اوقات سخت است.
ادامه مطلب را در سایت پذیرش مقاله و ترجمه نیتیو بخوانید
در تمام سازمانها ازجمله مدارس بهبود عملکرد مستلزم رواج نظامی از هنجارها، عرفها، ارزشها و سنتها است. چنین بستری به سازمان، شور هیجان و روح زندگی میدهد بهعبارتدیگر مدارس بدون فرهنگی قوی و مثبت قادر به ادامه حیات نیستند و رمز موفقیت مدارس روحی است که به روابط میان افراد، خدمات به دانشآموزان و احساس مسئولیت همگانی برای یادگیری دمیده میشود. فرهنگ رخ دادنی نیست بلکه بهتدریج توس همه عوامل مدرسه و تمامی رهبران رسمی و غیررسمی که به ارزشهای پایبندند، ساخته میشود. فرهنگ مدرسه اگرچه ریشه در روح و ذهن کارکنان، دانش آموزان و والدین دارد اما میتواند توس رهبران تکوین یابد در واقع یکی از وظایف رهبران ایجاد فرهنگ بهواسطه تأملات روزمره، تلاشهای آگاهانه و بازاندیشی دقیق است. فرهنگ مدرسه مجموعهای از ادراکات ضمنی است که دیدگاههای معلمان را درزمینهٔ واقعیت، تدریس و هدف تحصیل شکل میدهد. بدون فرهنگ رفتارها از معنا تهی میشوند. با توجه به نوع فرهنگ موجود در مدرسه، ایدهها و ابتکارات مختلف حفظ، حمایت و یا مانع میگردند. فرهنگ غالباً از طریق نمادها به منصه ظهور میرسد و به سازمان هویت میدهد. ارزشهای فرهنگی، فرآیند رهبری و کنشهای اجتماعی و سازمانی را تحت تأثیر قرار داده و بهصورت فرهنگ مدرسه به ظهور میرسند. تمامی بازیگران و بهویژه رهبران میتوانند فرهنگسازمانی را تحت تأثیر قرار میدهند. به نظر گرونرت رهبران مدارس در حال دور شدن از پارادایمهای ماشینی مبتنی بر بهرهوری و اثربخشی و گرایش بهسوی رویکردهای انسانیتر، با این اعتقاد که تلاشهای آنان میتواند شرایط لازم برای ارتقا یادگیری معلم و دانش آموز را فراهم آورد، هستند. به نظر او رهبران مدارسی که قادر به شکل دادن فرهنگ مشارکت و همکاری باشند میتوانند عملکرد بهتر معلمان و دانشآموزان را شاهد باشند.
سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید
خودشیفتگی
یک ساختار شخصیتی چند وجهی است که بعد ناسالم آن با دو مولفه
بهرهکشی/احساس محقّ بودن شناخته میشود و با آسیبهای روانی از قبیل،
اضطراب و افسردگی همایند است. از سوی دیگر بعد سالم خودشیفتگی با مولفههای
دیگری از قبیل، اقتدار/رهبری، برتریطلبی/نخوت و خودتحسینگری/در خود فرو
رفتگی شناخته میشود و با این اختلالات روانی بیارتباط است و تا حدی عزت
نفس بالا را پیشبینی میکند. اگر چه ابزارهای بسیاری برای سنجش خودشیفتگی
وجود دارد اما مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS) به دلیل تمرکز بر
خودشیفتگی مرضی مورد توجه پژوهشگران است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.
مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS) توسط مارگولیس و توماس در سال ۱۹۸۰ ساخته شده است و معادل انگلیسی آن Margolis-Thomas Measure of Narcissism است. این مقیاس از ۲۴ ماده تشکیل شده و در هر ماده، پاسخدهنده میبایست بین دو عبارت که یکی خودشیفتهوار (برای مثال، به ظاهری آراسته داشتن در تمام مواقع اهمیت میدهم) و دیگری پاسخی غیرخودشیفتهوار (برای مثال، برایم اهمیت ندارد که در تمام مواقع ظاهری آراسته داشته باشم) است یکی را انتخاب کند. لازم به ذکر است که مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس برخلاف مقیاسهای رایجتر همچون سیاهه شخصیت خودشیفته (NPI) که علاوه بر ابعاد ناسالم خودشیفتگی همچون احساس محق بودن و بهرهکشی از دیگران، برخی ابعاد سازگار خودشیفتگی از قبیل، خود تحسینگری و اقتدار/رهبری را نیز میسنجد، تنها وجه ناسالم خودشیفتگی را مورد سنجش قرار میدهد.
سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید
زاکرمن هیجان خواهی را به این صورت تعریف کرده است: صفتی که ویژگی آن، جستجوی هیجان و تجربه متنوع، تازه، پیچیده و جدید و میل پرداختن به خطرهای بدنی، اجتماعی و مالی به خاطر خود این تجربهها است. وی هیجانخواهی را دارای چهار بعد دانسته است: هیجان خواهی و ماجراجویی؛ تجربه جویی؛ بازداریزدایی؛ حساسیت نسبت به یکنواختی. افزون بر این، زاکرمن هیجان خواهی را به عنوان نیاز افراد برای رسیدن به یک سطح بهینه برانگیختگی و حفظ آن توصیف میکند. به عقیده زاکرمن، سطح بهینه برانگیختگی افراد هیجانطلب، بالاتر از افرادی است که این ویژگی را ندارند. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.
سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید