چقدر طول می‌ کشد تا کتاب چاپ کنیم؟

چهارشنبه 2 آبان 1397
17:32
مهرداد بلاغی

برای بسیاری از افرادی که قصد نگارش کتاب و چاپ کتاب را دارند اولین سوال این است که بعد از نگارش کتاب، چقدر طول می‌ کشد تا کتاب چاپ کنیم؟ منظور این است که بعد از آماده شدن فایل اصلی یک کتاب، چقدر زمان لازم است تا کتاب به مرحله چاپ برسد. مدت زمان تقریبی چاپ کتاب بستگی به عوامل مختلف دارد. در این مطلب سعی می‌کنیم تا عوامل تاثیرگذار در مدت زمان چاپ کتاب را ارایه کنیم.

چقدر طول می‌ کشد تا کتاب چاپ کنیم؟

۱- فایل نهایی کتاب چقدر آماده است؟

میزان آماده بودن فایل نهایی کتاب، در مدت زمان تقریبی چاپ کتاب بسیار مهم است. گاهاً فایل‌هایی که بدست ما می‌رسد حتی اصول اولیه صحیح تایپ جملات و کلمات را رعایت نکرده‌اند. متن ارسالی پر از اشکالات و اشتباهات تایپی است و نمودارها، جداول و عکس‌های موجود در فایل کتاب، اشکالات اساسی دارند. چنین فایل‌هایی قبل از چاپ نیاز به بررسی‌های نگارشی و فنی بسیار زیادی دارند که طبیعتاً مدت زمان چاپ کتاب را طولانی‌تر می‌کنند.

۲- تا چه حد مولف کتاب، اصول نگارشی و اخلاق علمی را در فایل آماده‌ شده رعایت کرده است؟

برخی از نویسندگان، برای اینکه کار ترجمه یا نگارش کتاب را سریع آماده کنند، متاسفانه احتمالاً به کپی از سایر کتابها و یا حذف بخش‌های اعظمی از کتاب اصلی در کار ترجمه کتاب می‌پردازند به صورتی که حذف این میزان از کتاب در ترجمه ضربه مهلکی به علمی بودن کتاب و انسجام آن می‌زند. این اشکالات وقت بسیار زیادی را در فرآیند چاپ کتاب می‌گیرند.


وب سایت چاپ کتاب و ترجمه کتاب نارون را مشاهده کنید.


[ بازدید : 143 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به science است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]