پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF)

يکشنبه 20 اسفند 1396
17:57
مهرداد بلاغی

هوش هیجانی، جدیدترین تحول در زمینه فهم ارتباط میان تفکر و هیجان است. این اصطلاح اولین بار در سال ۱۹۹۰ از سوی سالووی و مایر به عنوان شکلی از هوش اجتماعی مطرح شد که شامل توانایی ادراک هیجان در خود و دیگران، فهم این هیجان­ها و ادراه هیجان است. هوش هیجانی از سوی برخی از محققان شامل متغیرهای شخصیتی است که با شاخص‌­ های بین موقعیتی رفتار نظیر همدلی، ابراز وجود، و خوش بینی ارتباط دارد. امروزه هوش هیجانی به عنوان یک موضوع جدید در حوزه روانشناسی مورد توجه قرار گرفته است. مطالعاتی که در این زمینه وجود دارد همه دربردارنده این پیام است که هوش هیجانی پیش­‌بینی کننده مطمئنی برای موفقیت فرد در جنبه­‌های مختلف زندگی است. با توجه به قدرت پیش­‌بینی کننده هوش هیجانی برای موفقیت زندگی، مفاهیم جدیدی به هوش هیجانی افزوده شده است. دو مفهوم هوش هیجانی عباتند از هوش هیجانی صفتی و هوش هیجانی توانشی. هوش هیجانی صفتی آمادگی رفتاری و تمایلات فرد است که با انها، به بازشناسی، پردازش و سازماندهی اطلاعات هیجان می‌­پردازد که این نوع هوش به کمک پرسشنامه­‌ها و ابزارهای خودسنجی ارزیابی می‌­شود. این نوع هوش هیجانی را خود کارآمدی هیجان نیز نامیدند.


سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید

معرفی پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF)

پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF) توسط ماورولی و همکاران در سال ۲۰۰۸ و با اقتباس از پرسشنامه هوش هیجانی صفتی پترایدز و فارنهام (۲۰۰۱) ساخته شده است. پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF) برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال است. این پرسشنامه ۷۵ (در هنجار ایرانی ۶۹ سوال) سوال دارد که شامل ۹ خرده مقیاس انطباق‌پذیری، آمادگی عاطفی، ادراک هیجانی، ابزار هیجانی، تنظیم هیجانی، تکانشی پایین، ارتباط با همسالان، عزت نفس، و خودانگیختگی است.

نمره‌گذاری پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت نه زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو و آماده استفاده

۳- نمره گذاری کامل پرسشنامه پرسشنامه هوش هیجانی صفت ـ فرم کودکان (TEIQue-CF)

۴- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با ده‌ها رفرنس معتبر

۵- پایه‌های نظری هوش هیجانی

۶- پاسخگویی سریع به سوالات


سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید


[ بازدید : 415 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به science است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]