پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q)

شنبه 18 فروردين 1397
16:22
مهرداد بلاغی

تدریس، عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که توسط معلم و به‌منظور تسهیل یا هدایت یادگیری در یادگیرندگان به انجام می رسد. معلم و مربی به‌عنوان راهنما و عنصر اصلی در تعلیم و تربیت دارای نقش اساسی در فرآیندهای یاددهی ـ یادگیری است. این نقش از آن جهت موردتوجه است که اهداف نظام آموزشی با هدایت و تدبیر و اهتمام او محقق میشود. طبیعی است که موفقیت معلم در تحقق اهداف تعلیم و تربیت به میزان مؤثر بودن و جذاب بودن فعالیتها و شیوه های تدریس وی بستگی دارد. در روش های سنتی تدریس که امروزه از آنها به‌عنوان روش های غیرفعال یاد می شود، معلم نقش اصلی را در جریان تدریس دارد و مطالب را به‌طور شفاهی در کلاس بیان می کند و دانش آموزان بدون نقشی فعال فقط باید به صحبت های او گوش دهند و مطالب موردنظر را حفظ کنند. ازنظر استرنبرگ فرد برای اینکه در زندگی خود موفق باشد باید از قدرت هوش عملی، ابتکاری و تحلیلی خود بهترین استفاده را ببرد و به‌طور همزمان نقاط ضعف موجود در این زمینه ها را جبران کند که این کار مستلزم تقویت نقاط ضعف بر اساس سازگاری بهتر با نیازهای خاص محیط و کار در محیطی است که به نقاط قوت ویژه افراد ارزش قائل می شود. استرنبرگ بیان می کند که افراد موفق از هر سه توانایی برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند منحصر بودن به یک مهارت و تفکر، برای موفقیت در زندگی کافی نیست.

معرفی پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q)

پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) توسط پالوز و ماریکوتو (۲۰۱۳) برای سنجش سبک تدریس معلم بر اساس هوش موفق استرنبرگ طراحی شد. این پرسشنامه شامل ۲۰ سؤال می باشد که شامل ۴ زیرمقیاس به نام های مولد، عملی، تحلیلی و خلاق است.

نمره‌گذاری پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده‌سازی نمره‌گذاری کامل پرسشنامه سبک تدریس بر اساس هوش موفق استرنبرگ (TSI-Q) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره‌گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیر مقیاس نیز قابل محاسبه است.


سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید


[ بازدید : 224 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به science است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]