مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS)

پنجشنبه 5 مهر 1397
10:09
مهرداد بلاغی

خودشیفتگی یک ساختار شخصیتی چند وجهی است که بعد ناسالم آن با دو مولفه بهره‌کشی/احساس محقّ بودن شناخته می‌شود و با آسیب‌های روانی از قبیل، اضطراب و افسردگی همایند است. از سوی دیگر بعد سالم خودشیفتگی با مولفه‌های دیگری از قبیل، اقتدار/رهبری، برتری‌طلبی/نخوت و خود‌تحسین‌گری/در خود فرو رفتگی شناخته می‌شود و با این اختلالات روانی بی‌ارتباط است و تا حدی عزت نفس بالا را پیش‌بینی می‌کند. اگر چه ابزارهای بسیاری برای سنجش خودشیفتگی وجود دارد اما مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS) به دلیل تمرکز بر خودشیفتگی مرضی مورد توجه پژوهشگران است. با وب سایت دانلود پرسشنامه ایران تحقیق همراه باشید.

معرفی مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS)

مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس (MTNS) توسط مارگولیس و توماس در سال ۱۹۸۰ ساخته شده است و معادل انگلیسی آن Margolis-Thomas Measure of Narcissism است. این مقیاس از ۲۴ ماده تشکیل شده و در هر ماده، پاسخ‌دهنده می‌بایست بین دو عبارت که یکی خودشیفته‌وار (برای مثال، به ظاهری آراسته داشتن در تمام مواقع اهمیت می‌دهم) و دیگری پاسخی غیرخودشیفته‌وار (برای مثال، برایم اهمیت ندارد که در تمام مواقع ظاهری آراسته داشته باشم) است یکی را انتخاب کند. لازم به ذکر است که مقیاس خودشیفتگی مارگولیس و توماس برخلاف مقیاس‌های رایج‌تر همچون سیاهه شخصیت خودشیفته (NPI) که علاوه بر ابعاد ناسالم خودشیفتگی همچون احساس محق بودن و بهره‌کشی از دیگران، برخی ابعاد سازگار خودشیفتگی از قبیل، خود تحسین‌گری و اقتدار/رهبری را نیز می‌سنجد، تنها وجه ناسالم خودشیفتگی را مورد سنجش قرار می‌دهد.

سایت خرید پرسشنامه و پروتکل روانشناشی ایران تحقیق را مشاهده کنید



[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به science است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]