اسمسازی (nominalization) و شفافیت در نگارش آکادمیک
سه شنبه 22 خرداد 1397
12:19
[ ]
اگرچه پژوهش از نگارش شفاف و مستقیم سود میبرد، معمولاً وفاداری به شیوههای نگارش آکادمیک منجر به ارائهی عبارتهای خشک و رسمی میشود. به طور معمول شفافیت در نگارش آکادمیک کم است و در نتیجه، نویسندگان متون آکادمیک اغلب متونی را ارائه میدهند که خوانش و درک آنها مشکل است. این گونه متون انسجام و جریان منطقی ندارند و تمرکز مخاطب از موضوع اصلی پژوهش منحرف میشود. این مشکلات معمولاً براثر بیتوجهی به یک هدف مشترک رخ میدهند؛ این هدف شفاف کردن محتوای مقاله است. برخی از ویژگیهایی که متن آکادمیک را پیچیده و اطنابآمیز میکنند عبارتند از:
- تأکید بر افعال استاتیک (static verbs)
- تأکید بر اسامی انتزاعی (abstract nouns)
استفادهی مکرر از افعال استاتیک و اسامی انتزاعی منجر به اسمسازی و کاهش شفافیت در نگارش آکادمیک میشود.
ادامه مطلب را در سایت ترجمه نیتیو بخوانید
[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]